Lyrisk

Jag är inte annat än lyrisk. Det känns som att Manchester United för första gången denna säsongen riktigt övertygar och imponerar med sitt spel!

Rooney var magnifik, Giggs var magnifik (även om han skulle gjort någon balja), Neuer behöver jag inte ens nämna (övertygade detta Sir Alex?). I övrigt så...

  • Är det riktigt kul att Fabio börjar växa in i truppen ordentligt och får chansen. Han har haft stora skadeproblem men ansågs faktiskt vara den vassaste av bröderna när de kom till klubben, numera känner jag mig inte orolig om Evra skulle bli skadad/avstängd.
  • Chicharito visar att han är mänsklig och kan missa målchanser.
  • Carrick är snuskigt bra i dessa CL-matcher.
  • När Nani kom in och gjorde den där snabba tvåfotaren och sedan hade lekstuga nere vid hörnflaggan så tänkte jag för första gången att vi har fått oss en ny Ronaldo, en ny riktigt världsstjärna. Självklart börjar då rykten ta fart angående en övergång till Real Madrid.
  • Anderson är en oxe, riktigt jävla stark.

Nu ska vi bara promenera vidare till final på Wemberleey...

...där vi ställs mot Barcelona, ett riktigt jävla tönt-lag! Jag kan bara föreställa mig hur irriterad jag skulle vara om jag var Paul Scholes i den där finalen och i duell efter duell möter en avlidande Busquets som bryter käken när han får en klapp på bröstet. Att vid varje domslut dessutom ha 5-6 skrikande små spanjorer omkring sig gör inte det hela bättre!

Fördelen med att möta Barcelona är att vi vet precis hur de kommer att spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0