Typiskt Manchester United

Jösses, så typiskt United. Detta dubbelmöte mot Chelsea är United!

Jag behöver inte säga mycket mer äna tt vi är i semifinal egentligen men...

  • Michael Carrick var helt, helt fantastisk igår! Jag kan inte minnas när jag senast såg en spelare vinna så mycket boll i en match. Detta gör alltså en ifrågasatt spelare mot Chelsea med 3 (på sätt och vis 4) st innermittfältare på planen i en CL-kvart.
  • Ryan Giggs fyller 38 iår och spelar fram till 3 av 3 mål mot Chelsea, det säger det mesta!
  • Jag frågar mig samma sak som Rio Ferdinand, Vad går Park på? Vad äter han? Helt j*vla otroligt vad killen springer mycket. Han är lite tveksam i besluten och hade lite svårt att komma in i matchen men springer gör han iallafall!
  • Kom precis på mig själv att det faktiskt var Park som avgjorde med en riktigt fin prestation, ett plus i kanten för det.
  • Chicharito gör mål i boxen igen. Har han gjort någon balja utanför straffområdet? En ny Ruud även om han kanske liknar Ole lite mer i spelsättet.
  • Rooney var helt magisk. Krossbollarna och touchen satt perfekt men det var framförallt 3 saker som sitter kvar. 1. Inlägget till Chichas bortdömda mål 2. Volleyträffen från 35 meter 3. Skottet från egen planhalva i slutminuterna. Han har ett skapligt tillslag den där karln!
  • Vidic, vilken kapten. En av få spelare som man verkligen ser hur tidigt ute han är och läser spelet.
  • Nani gjorde ingen jättematch men har stundtals rejäl lekstuga. Ivanovic blev bortgjord både en och två gånger och att Dragningen mellan Alex och Terry inte renderar i något kort är ett stort skämt.

Har trots allt lite på minuskontot:

  • Drogbas mål känns aningen billigt.
  • Evra lyckades inte följa upp den suveräna insatsen senast.
  • Hur blir det med Rio nu när han spelade klart matchen?
  • Svårt att klaga men måste ändå nämna att man lider med Berba.
  • Inledande kvarten hade jag förväntat mig en anstormning från United, inte från Chelsea.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0